Mezoterapi

Mezoterapi dünya genelinde cilt yenileme, anti-aging, bölgesel zayıflama, selülit, çatlaklar, lekeler, yara izleri, saç tedavisi, akut ve kronik ağrı, spor yaralanmaları, çeşitli deri hastalıklarının tedavisinde kullanılır. Mezoterapi cilt altındaki kolajen ve elastin gibi yapıları uyararak etkisini gösterir. Bu şekilde o bölgedeki kan dolaşımı, lenfatik dolaşım ve immün cevap düzenlenir.

Mezoterapi; vitaminlerin, minerallerin, aminoasitlerin, enzimlerin tek başlarına ya da genellikle karışım halinde derinin orta tabakasına mikroenjeksiyon ile uygulanması tekniğidir. Enjekte edilecek maddeler kişiye ve kişinin isteklerine uygun olarak seçilir.

Mezoterapi birçok farklı durumda uygulanabilir. Mezoterapinin en sık uygulandığı durumlar şu şekilde sıralanabilir;

• Cilt yaşlanması ve sarkması
  • Leke tedavisi, güneş lekeleri
  • Deri çatlakları
  • Selülit
  • Kilo kaybı
  • Saç dökülmesi, saç tedavisi, kellik
  • Gözaltı morlukları ve gözaltı torbaları
  • Alerjiler
  • Spor yaralanmaları
  • Vitiligo (derideki pigment yetersizliği)
  • Akut ve kronik ağrılar
  • Fibromiyalji (geceleri yeterince uyku almasına rağmen sabah kalktığında insana kendini hiç uyumamış gibi hissettiren yumuşak doku romatizması).

Makyaj ve kirden arındırılmış temiz cilde öncelikle ağrının hissedilmemesi için lokal anestezik krem uygulanır. Lokal anestezinin etkisini göstermesi için yaklaşık 30 dakika beklenir.

"Mezoterapi, kan dolaşımını yükseltir ve ciltteki enflamasyonu azaltır. Uygulamanın amaçlarından biri de kollajen ve eleastin üretiminin teşvik edilmesi ve cildin elastikiyetinin yükseltilmesidir."

Mezotereapi yüz bölgesinin yanısıra, saç dökülmesinin tedavisinde de pozitif sonuçlar vermektedir. Saç mezoterapisi ve Saç PRP’si günümüzde saç dökülmesi sorunu yaşayan kişilerin en çok tercih ettiği uygulamaları oluşturur.

Mezoterapi uygulamasında sıklıkla kullanılan maddeler;

• A vitamini; Epidermis hücrelerinin büyümesini düzenleyerek deri esnekliğini arttırır
  • C vitamini; Derideki kollajen sentezini arttırır, melanin yapımını azaltır
  • Amino asitler ve peptidler; Proteinlerin yapı taşı olan amino asitler yıpranmış cildin onarılmasına yardımcı olur
  • Na, K, Ca, Mg iyonları; Birçok hücre aktivitesine etki ederek cildin metabolizmasını düzenlerler
  • Somon DNA; Deri dokusunda yer alan proteinlerin sentezini arttırırlar
  • Co-Enzimler; Deri dokusunun enzimler aracılığıyla yapılan onarım sürecini hızlandırırlar
  • Hyalüronik asit; Son yıllarda çok popüler olan ve çok yüz güldürücü sonuçlar verdiğinden dolayı gençlik aşısı olarak ta isimlendirilen hyalüronik asit hakkında aşağıda daha detaylı bilgilendirilme yapılmıştır.
  • Büyüme Faktörleri; Cildin yenilenmesi ve anti-agingden sorumludur

Bu adımdan sonra yüze mikro boyuttaki iğneler vasıtasıyla cilt gençleştirici ilaçlar zerk edilir. Bu ilaçların kullanım miktarı ve içerikleri kişinin talebininin yanı sıra cildin genel durumu gözetilerek değişmektedir. Birçok markanın farklı mezoterapi ürünü vardır ve bunların içerikleri birbirinden farklıdır.

Mezoterapinin etkisi, uygulandığı bölgeye, kişiden kişiye değişse ve seçilen ürüne göre farklılık gösterir. Mezoterapi ilaçları cilt için çok faydalı içeriğe sahip olan doping kaynaklarıdır. Düzenli olarak uygulamanın yapılması, cilt için ileriye dönük büyük bir yatırımdır. Mezoterapi ilaçları sadece uygulandığı alana etki ettiği için hiçbir yan etkisi bulunmaz.